محله ما

اجتماعی

محله ما

اجتماعی

عید پاک . . .

 

عید پاک (رستاخیز عیسی ) بر مسیحیان جهان بویژه به هموطنان عزیز مسیحی مبارک باد. 

 

  

  در آلمان هر سال در این ایام عید  

پاک که از جمعه روز به صلیب کشیده شدن حضرت مسیح آغاز و با رستاخیزش در یکشنبه و جشن این بپاخاستن او در دوشنبه بپایان میرسد, اگر هوا مانند امسال روی خوش نشان دهد تعطیلی چهار روزه ایده الی را میسازد . عید پاک عید خانواده هاست که فرزندان کوچ کرده آنها فرصت را غنیمت شمرده و بدیدنشان میروند و مانند کریسمس در کنار هم جشن میگیرند. عید پاک نیز مانند کریسمس عید بچه هاست که اینبار خرگوش مانند بابا نویل برایشان هدیه میاورد و در گوشه خانه پنهان میکند که در روز عید آنرا پیدا کنند . هر ساله یکی دو ماه مانده به عید خرگوشهای شکلاتی و تخم مرغهای رنگی در قفسه ها و ویترین فروشگاه ها جا میگیرند که بخاطر همین به آن عید خرگوش و یا عید تخم مرغ هم میگویند .((بیاد میاورم که زنده یاد مادر بزرگ همیشه در این ایام از روزگارانی یاد میکرد که در شهرش تبریز در چنین زمانی تخم مرغ ارزان و فراوان میشد که مردم دل سیر تخم مرغ میخوردند )) البته برای آگاهی بد نیست بدانید که پنج شنبه قبل از جمعه مصلوب شدن عیسی را پنجشنبه سبز میگویند و خیلی ها اسفناج و تخم مرغ میخورند. خلاصه چه کریسمس تولد این پیامبر صلح دوست که هرگز با شمشیر به تبلیغ دینش نپرداخت و چه روز مرگ مظلومانه اش که بر صلیب میخکوب شد همراه باشادی و شعف برای پیروانش میباشد که البته قبل از اینکه حسرت بخوریم که چرا دین ما عاری از اینهاست باید برای هموطنان مسیحی خود افسوس بخوریم که چرا آنها نمیتوانند با آرامش و آزادی مراسم خوشان را برگزار کنند و باید متاثر بشیم وقتی میبینیم قرنهاست این عزیزان بنابر قوانین رایج مملکتی, شهروندان درجه دو و یا کمتر بوده اند و هستند. حال شاید عده ایی جیغ بنفش بکشند و سینه بدرند که در رژیم قبلی حق و حقوق اینان پایمال نمیشد, مدرسه کوشش مریمی داشتند و باشگاه آراراتی و چند تا کلیسا و . . . که البته باید بگویم آری مقایسه حال و آنزمان بمانند مقایسه بهشت و جهنم میباشد اما با وصف این در همان حکومت سابق هم حق و حقوق اینها آنگونه که در جوامع مدنی و مدرن باب میباشد ادا نمیشد من که بیاد ندارم نخست وزیری و وزیری و ارتشبدی و . . . غیر مسلمان داشته بودیم . در ادامه باید بگویم اینبار برای باید برای خودمان متاسف باشیم که بی رحم تر از حکومتها و قوانینشان رفتار و برخورد ما با این هموطنان بوده و هست چه با سکوتمان در مقابل حق کشی ها چه بی اعتنایی مان به مراسم ها و فرهنگشان و از همه بدتر همراه شدن با مردان خدا و مفتی هایمان و پذیرش کورکورانه فتواهای غیر بشریشان آنها را نجسش میخوانیم و ظرفشان را جدا میگذاریم و . . .

نظرات 3 + ارسال نظر
سپیده یکشنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 17:10 http://www.zekrra.blogfa.com/

چقدر دلم برای نوشته هایتان تنگ شده بود...
ممنون بابت اطلاعاتی که از عید پاک به ما دادید...
به امید دنیایی پر از صلح و دوستی...

مداد های آبی من دوشنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 11:58 http://medadhayeaby.persianblog.ir/

سلام به هم محله ای قدیم
چقدر خوشحال شدم از آمدن شما و چقدر با آدرس قبلی شما آمدم و رفتم اما وبلاگتون باز نمی شد و من واقعا مونده بودم که به چه طریق باید جواب آخرین نظراتتون در دو وبلاگم رو بدم. البته زیر یکی از نظراتتون نوشته بودم که امکان باز شدن وبلاگتون نیست و فیلتر هست .حالا امیدوارم با این ادرس جدیدتون دیگه مشکلی پیش نیاد. با تاخیر زیاد سال نو شما مبارک و تشکر از نظرتون و لطفی که دارید. بله تهران پر است از کودکان کار و دستفروشها و گدایان و....
در مورد نوشته شما باید بگم:
واقعا به هموطنان مسیحی ما که آدمهای مهربان و ساده ای هستند همیشه ظلم شده .این عید مبارکشون باشه. در مورد تخم مرغ که الان شده دانه ای 200 الی 250 تومان باید گفت یادش بخیر فراوانیهای قدیم و تخم مرغ رنگی و غذاهایی که با اون درست می شد.

پگاه دوشنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 10:04 http://www.joox.blogfa.com

این همه احساس شما به گذشته و یادگارهای گذشته همیشه برای من ستودنی بوده.شاد باشید...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد