محله ما

اجتماعی

محله ما

اجتماعی

چهار شنبه سوری / آخیر چرشنبه . . .

تنها بی  بوته های بی بن و ریشه خرافات را عبادت مینامند و در مقابل فرهنگ و سنن مردمی را خرافات میدانند
زردی من از تو، سرخی تو از من
غم برو شادی بیا، محنت برو روزی بیا
 
آذریها:
 آتیل ماتیل چرشنبه 
 آینا تکین بختیم آچیل چرشنبه
 
مازندرانی ها:
  گل چهارشنبه سوری
 درد و بلا رو ببری
 
گیلانی ها
گل گل چهارشنبه به حق پنج شنبه
زردی بشه، سرخی بایه نکبت بشه، دولت بایه
 
لرها
زردی مه د تو
 سرخی تو د مه
 
خراسانیها
درد و بلام توکوزه
 راه بیفته بره تو کوچه
 
پینوشت: 
واژه های زیبای بالا  مختصری از رنگین کمان دوست داشتنی سرزمین محبوبمان میباشد که امیدوارم اشکالات را گوشزد و از قلم افتاده ها را به آن اضافه کنید. 
نظرات 2 + ارسال نظر
واحه سه‌شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 22:04

سلام هنوز پستهای شما را نخوانده ام آدرس وبلاگتان را حفظ نبودم چون در پیوندهای وبلاگم بودید هربار می خواستم بیایم روی لینک وبلاگ شما کلیک می کردم...

کلی کلمه در بلاگ اسکای سرچ کردم برای یافتن وبلاگتان:

mahallh / mahalle / mahale و..

بیفایده بود وبلاگتان را پیدا نمی کردم تا اینکه الان کامنت شما را در وبلاگ یکی از بچه ها دیدم.

من فعلا دیگه نمی نویسم ولی هرازگاهی می آیم اینجا و مطالب شما حتما می خوانم.

واحه سه‌شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 22:08

خب الان پست را خواندم

ایکاش چهارشنبه سوری خوب و خوش و با آتش بازیهای زیبا و از آتش پریدن و آتش بازی بود متاسفانه اینجا الان چهارشنبه سوری ها خیلی بد برگزار می شود هیچ آتشی برپا نمی شود اما همه جا صدای انفجارهای مهیب ترقه ها هست انفجارهایی که نفس را در سینه حبس می کند نه نور هست نه آتش قشنگی اما انفجارها گاهی تلفات و آسیبهایی مانند سوختگی هم به همراه دارد نمی دونم چرا با اینهمه وسائل آتش بازی زیبا که در بازار هست چرا مردم بدترین و خطرناکترین ها را انتخاب می کنند...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد